Top 2000: 2012 ~ Marit ~ dag 1

Veel AJs n.a.v. De Top 2000.
Hier kun je ze plaatsen.
Plaats reactie
Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Top 2000: 2012 ~ Marit ~ dag 1

Bericht door Marit » 04-01-2013 12:28

Gewoonlijk schrijf ik mijn blogteksten in het Engels, maar voor deze gelegenheid - en omdat er zo ontzettend veel van jullie meededen met de 'party' - hierbij ook de achtergrondverhalen in het Nederlands... ik ga van elke 'dag' een nieuw topic maken want anders wordt het geheel wel héééél lang... dus hier is dag 1 (voor de kaft etc. van mijn art journal moeten jullie even op mijn blog gaan kijken)

Clouseau – Domino

Afbeelding
“Ze heette Domino, Domino of zo...”
In mijn jeugd en nog ver daarna stonden de dagen tussen kerst en nieuwjaar in het teken van vuurwerkverkoop. De loods werd in gereedheid gebracht en de laatste drie dagen van december was er een constante stroom klanten. Pa, rick en een derde volwassen hulp deden de verkoop. Ik hielp mam in huis. Ook hing er altijd wel een kleine jongen van dorp rond die aangetrokken door het knalspul in de winkel wilde helpen. In 1990 was dat Rens. Hij zal toen een jaar of tien geweest zijn. Pa liet hem dozen uitpakken en het magazijn aanvullen. Vanaf dat moment zat het joch met eengrote schaar, blij zingend, in de werkplaats. De hit van dat moment: Domino van Clouseau. Steeds die ene zin zong hij, meer tekst kende hij niet. Dit lied van Clouseau is nu voor altijd verbonden aan oud en nieuw en Rens.

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 04-01-2013 16:50

Ik vind zo leuk aan deze pagina dat je 'domino' op twee manieren hebt vertaald. Leuke jeugdherinnering erbij ook. Lijkt me als kind wel tof als je familie in de 'vuurwerkbranche' zit.
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

jellina
Berichten: 721
Lid geworden op: 02-10-2012 19:25

Bericht door jellina » 05-01-2013 19:10

Ik heb dit liedje ook in gedachten gehad maar wist niet goed wat er mee te doen. Ik was dus ook erg verrast over jou uitwerking toen ik hem zag...zo simpel...briljant!
groetjes Jellina

Plaats reactie