Art Jounalen op losse vellen

Hier kun je info kwijt en vinden over AJ en MM
Milnie
Berichten: 76
Lid geworden op: 27-12-2012 20:01

Art Jounalen op losse vellen

Bericht door Milnie » 04-04-2013 20:46

Ik heb er een tijdje geleden voor gekozen om te gaan kliederen op losse vellen en deze later in te binden met de cinch.. Om deze reden hebben ik ontzettend veel losse vellen Aquarelvellen gekocht

Achteraf misschien niet zo slim, want hoe kan je nou lekker kliederen op de "achterkant" als je al wat moois hebt op de voorkant van je vel?

Als je een album hebt kan je het redelijk goed beschermen door er iets tussen te leggen, maar hoe doen jullie dat met losse vellen?

Elke tip is welkom!

Jet-M
Berichten: 36
Lid geworden op: 14-11-2012 19:21

Bericht door Jet-M » 04-04-2013 20:57

met gesso d3e achterkant eerst bewerken ? *ikroepookmaarwat* :-)

AssiCrafts
Berichten: 2142
Lid geworden op: 20-07-2011 21:23

Bericht door AssiCrafts » 04-04-2013 21:14

Ik journal ook op losse vellen. Maar het is ook mijn dagboek en schrijf dus op de achterkant van mijn pagina. Op de achterkant doe ik wel vaak resten spray en inkt, dus ze zijn niet wit. Maar ja, als je dit niet van plan bent, heb je weinig aan mijn antwoord.
Misschien je over de angst heen zetten dat je je pagina verpest 8)

Milnie
Berichten: 76
Lid geworden op: 27-12-2012 20:01

Bericht door Milnie » 04-04-2013 21:19

AssiCrafts schreef: Misschien je over de angst heen zetten dat je je pagina verpest 8)
Whahahahaha ik kan je bij voorbaat al zeggen dat dit advies al de beste kan zijn van het hele draadje...

*als ik dat eens kon* Dat brein van mij is te perfectionistisch :oops: En dan te bedenken dat ik meer wil gaan art journalen om wat "losser" te leren denken :P

Ik was idd van plan er "mooie" pagina's van te maken... Maar ik moet zeggen dat ik jou idee ook wel erg fascinerend vind om op de achterkant te gaan schrijven...!! *Gaat hier verder over nadenken*

Yvonne
Berichten: 660
Lid geworden op: 17-11-2011 22:29

Bericht door Yvonne » 04-04-2013 21:32

Je kan ook aan de achterkant de randjes vrij laten, bijvoorbeeld door er stukjes afgescheurde tape op te plakken en ze er weer af te halen als je pagina klaar is.
Dan moet je natuurlijk wel niet permanente tape gebruiken, de tape kan je dan ook op je werkblad vastplakken en dan is je mooie voorkant beschermd.
Nouuuuu....dat schud ik zomaar uit mijn mouw :lol:
(ik zal hem voor mezelf ook maar onthouden, hihihi)

Milnie
Berichten: 76
Lid geworden op: 27-12-2012 20:01

Bericht door Milnie » 04-04-2013 21:41

Yvonne schreef:Je kan ook aan de achterkant de randjes vrij laten, bijvoorbeeld door er stukjes afgescheurde tape op te plakken en ze er weer af te halen als je pagina klaar is.
Dan moet je natuurlijk wel niet permanente tape gebruiken, de tape kan je dan ook op je werkblad vastplakken en dan is je mooie voorkant beschermd.
Nouuuuu....dat schud ik zomaar uit mijn mouw :lol:
(ik zal hem voor mezelf ook maar onthouden, hihihi)
Deze is een hele goede idd, kan daarna altijd nog een leuk border doodlen, bijvoorbeel zwart/wit blokjes...

Ohhh wat is dit forum toch heerlijk als bij je zelf even het inzicht ontbreekt!

Yvonne
Berichten: 660
Lid geworden op: 17-11-2011 22:29

Bericht door Yvonne » 04-04-2013 21:49

Milnie schreef:
Yvonne schreef:Je kan ook aan de achterkant de randjes vrij laten, bijvoorbeeld door er stukjes afgescheurde tape op te plakken en ze er weer af te halen als je pagina klaar is.
Dan moet je natuurlijk wel niet permanente tape gebruiken, de tape kan je dan ook op je werkblad vastplakken en dan is je mooie voorkant beschermd.
Nouuuuu....dat schud ik zomaar uit mijn mouw :lol:
(ik zal hem voor mezelf ook maar onthouden, hihihi)
Deze is een hele goede idd, kan daarna altijd nog een leuk border doodlen, bijvoorbeel zwart/wit blokjes...

Ohhh wat is dit forum toch heerlijk als bij je zelf even het inzicht ontbreekt!
Ja, heerlijk hè...overal komen er weer andere bruikbare tips vandaan :D

Sandra
Berichten: 1798
Lid geworden op: 01-08-2011 22:12

Bericht door Sandra » 04-04-2013 22:23

Of je doet gewoon niks aan de achterkant...
Of restjes scrappapier...
Of je plakt twee achterkanten tegen elkaar aan...Moet je wel opletten dat je de gaatjes aan de juiste zijde telkens perforeert...(Of eerst de achterzijdes tegen elkaar plakken en dan perforeren... :roll:)

Groetjes,
Sandra

Yvonne
Berichten: 660
Lid geworden op: 17-11-2011 22:29

Bericht door Yvonne » 04-04-2013 22:59

Sandra schreef: Of je plakt twee achterkanten tegen elkaar aan...Moet je wel opletten dat je de gaatjes aan de juiste zijde telkens perforeert...(Of eerst de achterzijdes tegen elkaar plakken en dan perforeren... :roll:)
:lol: :lol: :lol:

corrie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 19-07-2011 10:06

Bericht door corrie » 05-04-2013 09:24

Goeie tips Yvonne en Sandra !
Bedankt !!
Knutselgroetjes, Corrie

http://pinterest.com/corriesch/

Plaats reactie