Gesso vragen

Welke materialen heb je nodig?
Yvonne
Berichten: 660
Lid geworden op: 17-11-2011 22:29

Bericht door Yvonne » 03-04-2013 23:38

ellie schreef:
Yvonne schreef:
manna schreef:Ik ben gek op gesso en gebruik die van de Action uit een pot die is erg dik maar ik vind dat juist leuk omdat ik vaak verf gebruik bij mijn ondergrond en ik daarmee een structuur aan kan brengen.
En........ik gebruik ook vaak zwarte gesso als ondergrond en vind het dan leuk om er met witte posca stiften op te doodlen of tekenen.
Gewoon uitproberen en kijken wat voor jou fijn werkt.
Bij "onze" Action hebben ze alleen van die grote flessen, potten heb ik er nog nooit gezien.
ze hadden eerst potten, toen werden het tubes en nu zit het in flessen :D
Wat zullen ze hierna gaan verzinnen....emmers? :lol:

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 04-04-2013 23:19

Met een sponskwast misschien? Met water verdunnen is een goede tip, maar bij gebruik op dunner papier gaat je papier ervan krullen. Het kan indetdaad aan je kwast liggen. Ik gebruik zelf vaak een platte brede varkensharen schilderskwast. Maar een verfstreep heeft ook zo zijn charme. Als je de strepen diagonaal (ipv horizontaal if verticaal) opzet zijn ze misschien wat minder storend en kun je ze in je werk integreren.
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

Lisetthe
Berichten: 26
Lid geworden op: 23-03-2013 19:34

Bericht door Lisetthe » 23-04-2013 14:29

je kunt de strepen ook licht opschuren met heeeeel fijn schuurpapier, gaan ze heel gemakkelijk weg!

gz-02
Berichten: 45
Lid geworden op: 21-04-2013 20:07

Bericht door gz-02 » 02-05-2013 14:15

Misschien een domme vraag maar wanneer gebruiken jullie gesso?
Is het noodzakelijk? Ik heb het nog niet aangeschaft namelijk.

Gr. GZ

Indian's Life
Berichten: 70
Lid geworden op: 28-04-2013 18:15

Bericht door Indian's Life » 02-05-2013 15:58

Ik heb inmiddels 3 soorten geprobeerd.
Mijn eerste was een grote pot van Reeves...die redelijk dik is maar wel lekker smeerd moet ik zeggen.
Daarna een goedkopere een duitsmerk geloof ik...die was echt helemaal niet fijn! stonk ook vreselijk.
Nu sinds korte tijd een fles van Action...en ik moet zeggen daar komen die andere twee niet tegen op.
Al denk ik wel dat als je idd zo'n afdruk techniek wil doen ofzo...dat die van action dan te dun is.
Liefs Marloes
mijn blog: http://indians-life-blog.blogspot.nl/
Mijn youtube kanaal: IndianSummerArt

Plaats reactie