Ervaringen met Golden fluid

Welke materialen heb je nodig?
Plaats reactie
Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Ervaringen met Golden fluid

Bericht door Angie » 05-05-2013 17:53

Wie heeft er ervaring met de Golden fluid acrylverf of de Golden heavy body acrylfverf. Ik ben al in het bezit van een paar Golden fluid en moet zeggen dat de kleuren intenser zijn. Ik vind het wel prettig werken, de fluid zijn lekker vloeibaar.
Nu wil ik langzamerhand mijn acrylverf gaan vervangen voor het merk Golden. Maar ik twijfel nog tussen de fluid en heavy body acrylverf, vooral ik ook nog schilderlessen volg en dan op canvas werk.
Hetzij vermeld met grotere canvas werk met goedkopere merk acrylverf van Galeria werk, anders is het inderdaad te kostbaar.


Alle tips en ervaringen zijn welkom.

Groetjes,
Anja :lol:

MariekeJ.
Berichten: 1119
Lid geworden op: 20-07-2011 18:41

Bericht door MariekeJ. » 05-05-2013 19:25

Ik werk zelf momenteel met Ara; Golden is mij nu iets te kostbaar dus ik heb er geen ervaring mee. Ik geloof meteen dat de kleuren geweldig zijn!
Marieke Blokland (33), getrouwd met Floris (36), mama van dochter Mathilde (5), zoon Silvester (2) en zwarte kat Igor (1). In 2014 een trotse Lifebook2014 teacher!

LieZbeth
Berichten: 222
Lid geworden op: 22-11-2012 13:33

Bericht door LieZbeth » 06-05-2013 10:16

Ik werk met van alles door elkaar :lol: en vind dat een mooi effekt geven, meer levend. De goedkopere acrylverven zijn mat en poederachtig mat en dan de lichte satijnglans van golden fluid, heavy body white. En ik gebruik de matte structuurpasta en de heavy gel gloss om die effecten nog te versterken.
Ik gebruik de golden nickel azo yellow en de raw umber het meest voor gezichten en daarnaast de Jenkins green,de Anthraquinone blue voor grassen en lucht :lol: Wit heb ik in grote potten (goedkoop) omdat ik dat zoveel gebruik. Ik vind het dunne erg prettig voor gezichten maar voor de rest houd ik van grote streken snel thuis :lol: en de prijs van de golden telt ook mee :lol: vaak neem ik een nieuw kleurtje mee voor de fun als ik bij de Craftorij ben :lol:

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 06-05-2013 18:58

Wat zegt je schilderdocent?
Ik zou in jouw geval voor de heavy body gaan. Het is namelijk eenvoudiger om een heavy body te verdunnen (water of speciaal daarvoor bestemd medium) dan om van een fluid een heavy body te maken :wink:
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

jellina
Berichten: 721
Lid geworden op: 02-10-2012 19:25

Bericht door jellina » 07-05-2013 07:51

Elvy schreef:Wat zegt je schilderdocent?
Ik zou in jouw geval voor de heavy body gaan. Het is namelijk eenvoudiger om een heavy body te verdunnen (water of speciaal daarvoor bestemd medium) dan om van een fluid een heavy body te maken :wink:
Da's een goeie!
groetjes Jellina

Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Bericht door Angie » 09-05-2013 11:06

Dank jullie wel voor jullie tips.

Ja, ik ben toch overstag gegaan met mijn golden fluid acrylics. Langzamerhand toch meer kleuren aangeschaft specifieke kleuren die ik nog niet had. Toch eerst veel rondgekeken op internet.

De Heavy Body acrylics wacht ik nog even mee, ga ik langzamerhand de basiskleuren vervangen. Zo heb ik een mengeling van beiden. :roll:

Alwaar ik schilderles volg, adviseert om bij grote schilderijen goedkopere Galeria of Amsterdam te gebruiken, vanwege de grote hoeveelheden die je nodig hebt en voor details het duurder merk te gebruiken. Voor kleine schilderijen het duurdere merk.
De vraag m.b.t. Golden Fluid acrylics heb ik haar al voorgelegd,was zij niet bekend mee.....


Groetjes,
Anja

Margriet
Berichten: 4
Lid geworden op: 10-03-2013 00:30

Ha Angie

Bericht door Margriet » 16-06-2013 16:55

Ik kwam je vraag tegen. Ik ben gecertificeerd Golden Teacher en kan je van advies dienen wanneer je vragen hebt over Golden materialen.
Golden heeft vier soorten verf. Fluids, dat is een vloeibare verf. Airbrush, deze is zo verdund dat het spuitje van de airbrush niet verstopt bij gebruik. Heavy body, gemaakt om dikker mee te werken en de kwaststreken te bliven zien. En dan heb je nog de Open serie. Deze verf blijft tot wel 10 x zo lang bewerkbaar en nat op je palet als gewone acrylverf. Elke soort heeft zijn specialiteit. De Fluids of de vloeibare verf waar je het over hebt wordt meestal gebruikt voor aquarelleren met acryl, voor glaceren en voor het mengen met alle soorten mediums en pasta's. Wanneer je fluids mengt met water blijven de kleuren onvermonderd krachtig. Wanneer je heavy body mengt met water worden de kleuren veel minder krachtig. Heavy body is dan ook niet gemaakt om te verdunnen. Met fluids kun je dus veel meer. Mocht je geïnteresseerd zijn dan kun je workshops met golden producten vinden op kunstmaakjezelf.n. Op verzoek kom ik ook bij regulieren lessen demonstreren en uitleg geven tegen een betaalbare vergoeding. Je kunt dan zelf alles uitporberen en vragen stellen. En je kunt me altijd advies vragen. Succes! Margriet

Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Bericht door Angie » 17-06-2013 17:12

Hoi Magriet,

Dank je wel voor je uitgebreid advies en tips. Ik was al bezig met alles te ontdekken en langzamerhand van beiden heavy body en Golden fluids uit te breiden. Met jouw tips kan ik zeker wat mee 8)Ik ben er nog steeds super tevreden mee....
Mocht ik in de toekomst nog vragen hebben dan leg ik deze wel voor bij jou. Bedankt...

Groetjes,
Anja

Plaats reactie