Gelatos

Welke materialen heb je nodig?
gz-02
Berichten: 45
Lid geworden op: 21-04-2013 20:07

Bericht door gz-02 » 01-06-2013 10:00

Mooi LieZbeth!! Toevallig gisteren een setje gelatos besteld. Niet te veel, ik wil eerst even kijken of het bevalt. Op YouTube staan een paar leuke filmpjes.

http://www.youtube.com/watch?v=ttIY4VUvZek

Gr. GZ

Afke
Berichten: 284
Lid geworden op: 24-06-2012 19:34

Bericht door Afke » 01-06-2013 11:39

Op de forumdag had Mirte een doos gekocht en heb ik ze van dichtbij mogen bewonderen. Ik ben nog steeds een beetje aan het twijfelen.
Wat ik me afvroeg; zijn ze niet vettig ? Kun je er later wel weer met pen of iets anders overheen ?
creatieve groeten, Afke

gz-02
Berichten: 45
Lid geworden op: 21-04-2013 20:07

Bericht door gz-02 » 01-06-2013 15:15

Als ik het filmpje op Youtube zie, gaat ze er met een pen gewoon overheen.

Gr. GZ

LieZbeth
Berichten: 222
Lid geworden op: 22-11-2012 13:33

Bericht door LieZbeth » 01-06-2013 21:02

Ik ga er niet met een pen of viltstift overheen. Vind het zonde als het fout gaat. Ik heb een kroontjespen en zwarte India ink, en goud en brons en diamant ofzo en dat werkt echt geweldig. Bij de kunstenaarsbenodigdheden winkel kan je ook bredere kroontjespennen krijgen, allemaal heel goedkoop. Veeg het schoon met een babywipe,ideaal :D
En ik gebruik een workable fixative om te voorkomen dat de linker en rechter pagina op elkaar afgeven. Zolang de pagina nog niet af is heb ik er een bakpapiertje tussen. Dat gebruik ik ook als achtergrond als ik aan het verven ben. Dus heb ik altijd op mijn werktafel liggen.
Wat ik ook doe is op tissue paper schrijven met viltstiften en met Liquitex mat medium opplakken. Niet zo gewaagd :D

Ik gebruik India ink van de Nederlandse kunstenaarsbenodigdheden winkel niet het Amerikaanse merk India ink. Volgens mij is het van Liquitex,zit in mooie doosjes en het is echt inkt. Niet de acryl dus.

steef2724
Berichten: 794
Lid geworden op: 14-02-2012 09:03

Bericht door steef2724 » 01-06-2013 22:10

Ik gebruik ze ook en echt te gek ik heb ook de stiften ervan en kan zo over vloeien van kleuren. Ik vind het fijn omdat je met je vinger dingen kan sturen en kleuren in elkaar kan laten overlopen.
Art work groetjes van StéPHanie

Afke
Berichten: 284
Lid geworden op: 24-06-2012 19:34

Bericht door Afke » 02-06-2013 11:48

LieZbeth schreef:Ik ga er niet met een pen of viltstift overheen. Vind het zonde als het fout gaat. Ik heb een kroontjespen en zwarte India ink, en goud en brons en diamant ofzo en dat werkt echt geweldig. Bij de kunstenaarsbenodigdheden winkel kan je ook bredere kroontjespennen krijgen, allemaal heel goedkoop. Veeg het schoon met een babywipe,ideaal :D
En ik gebruik een workable fixative om te voorkomen dat de linker en rechter pagina op elkaar afgeven. Zolang de pagina nog niet af is heb ik er een bakpapiertje tussen. Dat gebruik ik ook als achtergrond als ik aan het verven ben. Dus heb ik altijd op mijn werktafel liggen.
Wat ik ook doe is op tissue paper schrijven met viltstiften en met Liquitex mat medium opplakken. Niet zo gewaagd :D

Ik gebruik India ink van de Nederlandse kunstenaarsbenodigdheden winkel niet het Amerikaanse merk India ink. Volgens mij is het van Liquitex,zit in mooie doosjes en het is echt inkt. Niet de acryl dus.
Een kroontjespen is een goede oplossing !!! Ik verknal iedere keer al mijn pennen doordat de verf niet droog is of omdat ze er niet tegen kunnen... Bedankt voor de tip !
creatieve groeten, Afke

Plaats reactie