een how to over werken met Texture Crackle

Tutorials en filmpjes
Plaats reactie
mdijk
Berichten: 52
Lid geworden op: 11-07-2013 12:05

een how to over werken met Texture Crackle

Bericht door mdijk » 31-08-2013 14:19

op mijn blog
hier
http://phoebekattebeest.blogspot.nl/201 ... -atcs.html
Afbeelding
groetjes
Mo

Crafty Carmen
Berichten: 191
Lid geworden op: 26-02-2013 17:27

Bericht door Crafty Carmen » 31-08-2013 22:04

AWESOME! Alweer iets om uit te proberen wink
Groetjes, Carmen


Voel je vrij om even langs m'n blogje te komen
http//carmens-creative-creations.blogspot.be/

Mazina
Berichten: 2100
Lid geworden op: 31-05-2012 08:19

Bericht door Mazina » 01-09-2013 08:46

Thanks!
groeten van Mazina

Mieke Caspers
Berichten: 437
Lid geworden op: 18-01-2012 21:02

Bericht door Mieke Caspers » 01-09-2013 10:52

Ik wil graag nog even toevoegen dat je geen dure cracklepaint hoeft te kopen om crackles te krijgen. Je heb ook een cracking medium/medium craqueleur die je kan kopen (te verkrijgen bij o.a. harrolds in rotterdam maar vast ook bij andere goed gesorteerde hobbywinkels. Er zijn verschillende merken). Dit spul smeer je onder de verf die moet crackelen. En hierboven verf je je eigen acrylic verf in willekeurige kleur er overheen. Hoe meer medium je erop doet, hoe groter de crackeltjes worden. Ik heb het geprobeerd en dit werkt prima en zo kan je met iedere kleur werken die je wilt. Succes ermee.
Groetjes
Mieke

mdijk
Berichten: 52
Lid geworden op: 11-07-2013 12:05

Bericht door mdijk » 01-09-2013 13:16

Mieke Caspers schreef:Ik wil graag nog even toevoegen dat je geen dure cracklepaint hoeft te kopen om crackles te krijgen. Je heb ook een cracking medium/medium craqueleur die je kan kopen (te verkrijgen bij o.a. harrolds in rotterdam maar vast ook bij andere goed gesorteerde hobbywinkels. Er zijn verschillende merken). Dit spul smeer je onder de verf die moet crackelen. En hierboven verf je je eigen acrylic verf in willekeurige kleur er overheen. Hoe meer medium je erop doet, hoe groter de crackeltjes worden. Ik heb het geprobeerd en dit werkt prima en zo kan je met iedere kleur werken die je wilt. Succes ermee.

Dit is geen crackle medium Mieke. Het is een gipsachtige textuur pasta die crackled tijdens het drogen. Ik heb er atc 's mee gemaakt maar je kint het ook op hout of steen gebruiken

Normaal crackle medium gebruik je met verf. Eerst basis laag verf dan crackle medium en dan top laag verf

Dit is alleen de pasta. Die al rood is. Ik heb alleen verf gebruikt voor accenten

Het ziet er irl als oud stucwerk uit
groetjes
Mo

Plaats reactie