? Blobimals ?

Hier komen verschillende technieken aan bod.
Plaats reactie
Me-Bear
Berichten: 186
Lid geworden op: 13-09-2012 22:30

? Blobimals ?

Bericht door Me-Bear » 04-02-2014 01:28

Sorry dat ik niet zo actief ben. Creatief gezien ligt het ook allemaal vrij stil. Het wil gewoon even niet zo lukken. Des te meer tijd over om het internet af te struinen naar leuke ideeën.

Dus......zo kwam ik op het volgende: blobimals.

Het deed me wat denken aan de inkblot-tests uit de psychologie. En wie heeft er als kind nou nooit eens figuren zitten zoeken in "droom" wolken (schaapjeswolken, oftewel: altocumulus). Op de site en blog van Carla Sonheim (zie bovenstaande link) kom je heel wat (leuke) voorbeelden tegen. Er was een pdf waarin iets uitgelegd werd, maar ik kan nu even niet meer vinden waar die stond. Als je je inschreef voor haar nieuwsbrief, kon je nog meer delen krijgen. Ze geeft ook een online class in vier delen. Die is eigenlijk veel uitgebreider dan wat ik zou willen leren. Eigenlijk denk ik dat ik het ook juist wel leuk vind om dit op mijn eigen manier te ontdekken er is alleen één vraag die ik blijkbaar toch belangrijk genoeg vind om te stellen (maar niet om een hele cursus voor te nemen)

Hoe ontstaan de originele blobs? Iemand?

Je kan inkt/waterverf op een papier doen en dan een volgend papier daarop drukken. (vroeger op school die vlinders die je maakte door je papier dubbel te vouwen met verf ertussen?)

Maar is dat hoe deze vlekken gemaakt worden? Of is het een kwestie van je kwast volladen met verf en gewoon squash op je papier en dat is waarmee je begint?

Misschien moet ik gewoon ook dat zelf uitvogelen, maar als er iemand een tipje van de sluier op kan lichten, dan graag :D


Overigens is het niet zo dat ik te gierig ben om te betalen voor een workshop hoor. Heb alleen niet veel te besteden en alleen al deze dame heeft zoveel cursussen die ik wél zou willen volgen :D Maar daar moet ik eerst de tijd en de motivatie voor hebben, anders is het weer de zoveelste cursus die onafgemaakt in een map op m'n computer beland.


Als jullie van mening zijn dat deze vraag al inbreuk is op het intellectuele eigendom van de artiest, dan spijt me dat. Als hij niet oké is, dan laat ik het aan de moderators om deze post te verwijderen (PM me in dat geval alsjeblieft even, zodat ik weet dat hij weg is).


Misschien heb ik in ieder geval meer mensen nieuwsgierig gemaakt :D


Groetjes!!!!
Afbeelding

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 04-02-2014 08:06

Leuk dat je erover begint.
Wij hebben het net gedaan tijdens de lifebook cursus.
Als je bij mij in mijn draadje LB kijkt, kun je ze zien.
Gewoon een klodder verf op papier en dan verzinnen maar.
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Mazina
Berichten: 2100
Lid geworden op: 31-05-2012 08:19

Bericht door Mazina » 04-02-2014 09:08

Ik kende het niet. Ga toch eens kijken. :wink: :lol:
groeten van Mazina

corrie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 19-07-2011 10:06

Bericht door corrie » 04-02-2014 09:59

Leuke techniek, denk dat je vooral niet teveel moet nadenken, gewoon wat verf o.i.d. erop doen en je fantasie laten werken....
Knutselgroetjes, Corrie

http://pinterest.com/corriesch/

Me-Bear
Berichten: 186
Lid geworden op: 13-09-2012 22:30

Bericht door Me-Bear » 04-02-2014 14:18

Dankje Anneke. Ga ik zeker doen! Leuk dat je Lifebook doet. Ging mij echt niet lukken.

Ik ga er mee oefenen/spelen. Leuk! Dank voor de beginnerstip.
Afbeelding

Plaats reactie