Ervaringen gelli plate

Hier komen verschillende technieken aan bod.
Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Ervaringen gelli plate

Bericht door Angie » 16-02-2014 11:08

Hallo dames,

Zijn wij een tijd verder m.b.t. hype "gelli plate" en ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn???
En wat doen jullie met de gelli prints?
Waarvoor gebruiken jullie deze?
Gebruiken jullie deze regelmatig?????
Ik zie inderdaad op youtube, prachtige achtergronden......genoeg inspiratie....

Stiekem nog aan het overwegen nadat ik bij Corrie ben geweest om te oefenen, of ik alsnog overstag ga om er een aan te schaffen. :shock:

Gr. Anja

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 16-02-2014 11:22

Hahaha, hier hetzelfde verhaal.
Ik heb al zoveel wat ik doe en dan dat ook nog erbij!!! :roll: :shock:
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

carladee
Modje
Berichten: 960
Lid geworden op: 28-05-2012 10:42

Bericht door carladee » 16-02-2014 13:40

Ik heb er 1 maar heb hem nog maar 2 x gebruikt heb juist ook afgesproken met een paar Art Journalers in de buurt om een keer met de gelli plate te gaan spelen.

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 16-02-2014 14:48

Ik gebruik 'm vrij veel eigenlijk. Maak op allerlei verschillende manieren zelf masks die ik er op gebruik. Ik maak er achtergronden maar soms ook 'tafereeltjes mee die ik dan later nog bijwerk. Toevallig laatst het gebruik van 'deli papier' op de gelliprint gezien, doordat dit papier doorschijnt maak je met het delipapier dus een 'extra laag' bovenop een eerder gemaakte achtergrond. Na een zoektocht naar wat 'deli paper" in het nederlands zou zijn heb ik het net vanmiddag gevonden in de Makro, naast het bakpapier lag het als 'kookpapier' :lol: Dus zometeen komt de plak weer tevoorschijn en ga ik weer lekker kliederen!
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Lousje79
Berichten: 71
Lid geworden op: 29-05-2013 13:13

Bericht door Lousje79 » 16-02-2014 15:59

Ik gebruik mijn gelli plate af en toe, voornamelijk omdat ik in de huiskamer scrap / journal etc. Ik heb daardoor geen plek om alles uitgepakt te laten en daardoor blijft hij wel eens een tijdje liggen.
De papiertje gebruik ik in mijn art journals, ik heb ook een paar tags gemaakt ermee en atc's.
Eigenlijk is mijn grootste 'probleem' :wink: dat ik niet zoveel kleurtjes verf heb eb daardoor steeds op dezelfde combinaties uitkom en dat begint te vervelen. Tijd voor een investering in verf dus :D

carladee
Modje
Berichten: 960
Lid geworden op: 28-05-2012 10:42

Bericht door carladee » 16-02-2014 18:05

Ik had gehoord dat je ook bakpapier kan gebruiken voor het deli papier Elvy tot nu toe heb ik alleen nog geen wit bakpapier kunnen vinden.
Kookpapier zal wel niet zo makkelijk te krijgen zijn in gewone winkels.

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 16-02-2014 18:26

carladee schreef:Ik had gehoord dat je ook bakpapier kan gebruiken voor het deli papier Elvy tot nu toe heb ik alleen nog geen wit bakpapier kunnen vinden.
Kookpapier zal wel niet zo makkelijk te krijgen zijn in gewone winkels.
Valt op zich wel mee, http://www.kookpunt.nl/saga-bak-en-koo ... uct/10522/

Dit is dezelfde als die ik vandaag bij de Makro heb gekocht.
Resultaat valt me een beetje tegen, papier heeft aan twee kanten een anti aanbaklaag waardoor bij een tweede print een deel van de verf weer los laat. Het engelse deli papier heeft 'slechts' aan één kant een beschermende laag. Ga kijken wat het doet als ik er transparante gesso overheen gooi :wink:
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 16-02-2014 18:40

Toch wel fijn, dat jij het voor ons uitprobeert, Elvy. :wink:
Daar kunnen wij allen weer wat van leren.
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Afke
Berichten: 284
Lid geworden op: 24-06-2012 19:34

Bericht door Afke » 16-02-2014 19:57

Ik heb in mijn.zoektocht naar 'deli paper' patroonpapier ontdekt. Dat papier wat naaisters gebruiken. Het geeft ook een soort doorzichtig gevoel. Ik vind het erg fijn werken, en volgens mij komt het behoorlijk om de buurt.
Ik gebruik mijn prints vervolgens vaak voor achtergronden. Het geeft een mooi gelaagd effect.
creatieve groeten, Afke

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 16-02-2014 20:28

Afke schreef:Ik heb in mijn.zoektocht naar 'deli paper' patroonpapier ontdekt. Dat papier wat naaisters gebruiken. Het geeft ook een soort doorzichtig gevoel. Ik vind het erg fijn werken, en volgens mij komt het behoorlijk om de buurt.
Ik gebruik mijn prints vervolgens vaak voor achtergronden. Het geeft een mooi gelaagd effect.
Dat is wel een slimme Afke! Ik vermoed dat de verf daar een stuk beter op houdt dan op het papier wat ik vandaag heb geprobeerd. Ik zat ook al aan overtrekpapier te denken, maar patroonpapier is nog handiger :D
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Plaats reactie