Ervaringen gelli plate

Hier komen verschillende technieken aan bod.
carladee
Modje
Berichten: 960
Lid geworden op: 28-05-2012 10:42

Bericht door carladee » 16-02-2014 20:37

Patroontekenpapier heb ik in huis ga ik dat eens proberen :wink:

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 17-02-2014 08:14

Patroonpapier???
Waar is dat te koop?
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

corrie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 19-07-2011 10:06

Bericht door corrie » 17-02-2014 12:38

Heb ook nog een rol patroonpapier liggen, dus ga het ook eens uitproberen...
Gebruik mijn gelli plate regelmatig, het enige nadeel eraan vind dat ik nu stapels achtergronden heb liggen die ik nog moet gebruiken :D
Knutselgroetjes, Corrie

http://pinterest.com/corriesch/

Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Bericht door Angie » 17-02-2014 15:23

Hallo dames,

Ik ben overstag gegaan. Bij scrapdelight zojuist gelli plate besteld en hoop het binnenkort te ontvangen.
:lol:

Gr. Anja

Marit
Berichten: 741
Lid geworden op: 28-08-2011 11:30

Bericht door Marit » 17-02-2014 16:53

Ik ben helemaal verslaafd aan gelli-printen... ik maak nog steeds mijn 'plate' zelf met gelatinepoeder.. en hergebruik hem door 'm om te smelten om de 3 weken... de laatste keer bleef de plak zo'n week of 9 goed (en toen ik 'm weggooide had-ie eigenlijk nóg wel een keertje gekund, maar ik vond het wel even genoeg geweest... het neemt toch een hele 'plank' in de koelkast in beslag want hij is best groot (maat van een groot bakblik)

Ik heb een gigantische stapel 'achtergronden' en werk ook graag met silhouetten op de plate. Ik gebruik 'mislukte' stukken door er de mooiste gedeeltes uit te snijden en daar dan weer mozaieken/kaarten/atc's etc. mee te maken... een nieuwe voorraad poeder ligt klaar maar ik heb mezelf toegesproken en vind dat ik eerst maar eens een deel 'oude prints' op moet maken vooraleer ik weer een nieuwe gelplaat mag maken en met een verse stapel monoprints kom te zitten...

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 17-02-2014 19:37

Ik ben je nog steeds erg dankbaar Marit dat ik dankzij jouw gelatinepoeder en plate recept de mogelijkheid had om eerst te kijken of de plate iets voor me zou zijn :D Hierdoor wist ik waar ik aan begon toen ik de gelliplate besloot te kopen. Ik zag trouwens afgelopen weekend bij de Makro een pak gelatinepoeder van dr Oetker staan, dus mocht je niet in de gelegenheid zijn om het poeder in Dld te halen dan kan het dus blijkbaar ook bij de groothandel :wink:
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Annie
Modje
Berichten: 1468
Lid geworden op: 18-03-2012 17:00

Techniek

Bericht door Annie » 17-02-2014 20:22

Woensdag ga ik bij Marjolein mijn Gelli plate uitproberen.
Lekker knoeien samen. Ben benieuwd wat we er van maken.
Maar bedankt voor jullie tips.
Ik heb bij de Action wit bakpapier (toevallig) gekocht. Neem ik ook mee, en patroonpapier heb ik ook nog.
Wordt vervolgd.
Groetjes Annie

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 18-02-2014 06:14

Veel plezier!
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Bericht door Angie » 18-02-2014 07:33

Ik heb wax papier van merk Papermania docraft, gekocht bij Hobbyidee Breda, één gladdere zijde.
Is dit soortgelijk dan deli papier?????

Ook nog bakpapier (wit) van, bruikbaar aan beide zijden van het merk Perfekt, gekocht ooit in supermarkt. Maar zoals Elvy geprobeerd, laat de verf los als beide zijden voorzien is van anti-aanbak laag.....

Ben wel benieuwd of patroon (overtrek) papier goed werkt. Heb het ook snel in huis gehaald. Wacht rustig af op jullie reacties....

Gr. Anja
:lol:

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 18-02-2014 11:28

Angie schreef:Ik heb wax papier van merk Papermania docraft, gekocht bij Hobbyidee Breda, één gladdere zijde.
Is dit soortgelijk dan deli papier?????

Ook nog bakpapier (wit) van, bruikbaar aan beide zijden van het merk Perfekt, gekocht ooit in supermarkt. Maar zoals Elvy geprobeerd, laat de verf los als beide zijden voorzien is van anti-aanbak laag.....

Ben wel benieuwd of patroon (overtrek) papier goed werkt. Heb het ook snel in huis gehaald. Wacht rustig af op jullie reacties....

Gr. Anja
:lol:
De doffe zijde van dat waxpapier wat je in hobbywinkel hebt gekocht zou nog wel eens kunnen werken, tenminste als het transparant is want dat is de belangrijkste eigenschap om zo een extra laag te kunnen maken op een achtergrond.

Ik ben gistermiddag nog even naar Harolds in Rotterdam geweest en daar kwam ik heel dun schetspapier tegen, net zo transparant als mijn eerder gekochte 'kookpapier'. Ga vandaag eens kijken wat dat doet op de gelli :D
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Plaats reactie