Ervaringen gelli plate

Hier komen verschillende technieken aan bod.
Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 22-02-2014 08:45

Elvy schreef:
Afke schreef:Ik heb in mijn.zoektocht naar 'deli paper' patroonpapier ontdekt. Dat papier wat naaisters gebruiken. Het geeft ook een soort doorzichtig gevoel. Ik vind het erg fijn werken, en volgens mij komt het behoorlijk om de buurt.
Ik gebruik mijn prints vervolgens vaak voor achtergronden. Het geeft een mooi gelaagd effect.
Dat is wel een slimme Afke! Ik vermoed dat de verf daar een stuk beter op houdt dan op het papier wat ik vandaag heb geprobeerd. Ik zat ook al aan overtrekpapier te denken, maar patroonpapier is nog handiger :D
Ik heb afgelopen week geëxperimenteerd met kleurloze gesso op het kookpapier wat ik heb gekocht (aan twee kanten gewaxed waardoor de verf niet goed hield op het papier) en dat is een groot succes. Ik vermoed dat ook het witte bakpapier met een laagje kleurloze gesso ineens heel leuk spul wordt voor op de gelliplate :D

En nog een "Kate Crane tip"; maak een scan van je resultaten, die kun je dan daarna weer uitprinten op gewoon papier en gebruiken voor bijvoorbeeld cirkels of borders op ander werk.
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Bericht door Angie » 22-02-2014 09:17

Super Elvy, dat je het hebt uitgeprobeerd. Kunnen we ons bakpapier alsnog gebruiken.

Goede tip van Kate Crane.

Heb de gelli-plate in huis maar nog niet begonnen effe herstellen van oogoperatie en verkoudheid, tussentijds veel youtube kijken.

Claudia, hierbij de link voor ideeën op te doen wat te doen met achtergronden (ook gelli-plate) van Kate Crane.
http://thekathrynwheel.blogspot.nl/


Groetjes,
Anja
:roll:

corrie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 19-07-2011 10:06

Bericht door corrie » 22-02-2014 13:05

Wat een goede tips Elvy en de link van Anja ga ik ook eens bekijken....Weer volop nieuwe mogelijkheden voor de gelli :D
Anja, een spoedig herstel gewenst !!!
Knutselgroetjes, Corrie

http://pinterest.com/corriesch/

steef2724
Berichten: 794
Lid geworden op: 14-02-2012 09:03

Bericht door steef2724 » 23-02-2014 23:10

Ik kan niet meer zonder hem gebruik hem elke dag.
Art work groetjes van StéPHanie

manna
Berichten: 640
Lid geworden op: 18-03-2012 17:18

Bericht door manna » 24-02-2014 10:39

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar het resultaat?
Groetjes Manna

frutselke
Berichten: 146
Lid geworden op: 03-06-2013 14:44

Bericht door frutselke » 10-03-2014 01:05

Als ik dit zo allemaal lees, krijg ik ook weer zin om met mijn plate aan de gang te gaan.

Voor wie inspiratie wil, kijk ook regelmatig op het Gelli Arts blog. En via facebook deelt Gelli Arts (de maker van de gelli plate) ook heel veel inspiratie.

Angie
Berichten: 989
Lid geworden op: 21-03-2012 11:47

Bericht door Angie » 10-03-2014 08:22

Dank je voor het delen. Ik heb een keer geoefend met gelli pate, gelijk 16 stuks gemaakt en al ingeplakt in notebook, zodat ik deze als achtergrond kan gebruiken. Ik ben er wel tevreden over, maar extra inpiratie kan geen kwaad.....
Nu nog de pagina's invullen/opvullen :roll:

Wat doen jullie met de gelli plate afdrukken???????

Gr. Anja

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 10-03-2014 19:38

Angie schreef:Dank je voor het delen. Ik heb een keer geoefend met gelli pate, gelijk 16 stuks gemaakt en al ingeplakt in notebook, zodat ik deze als achtergrond kan gebruiken. Ik ben er wel tevreden over, maar extra inpiratie kan geen kwaad.....
Nu nog de pagina's invullen/opvullen :roll:

Wat doen jullie met de gelli plate afdrukken???????

Gr. Anja
Ik gebruik ze veel voor op kaartjes en dan in combinatie met een stempel. Zoiets als dit

Afbeelding

Verder gebruik ik het als achtergrond voor journal pagina's, om het lijf / armen / benen van een figuurtje mee te maken, om cirkels of randen voor een art journal of mixed media pagina mee te maken etc. En heel soms is een achtergrond zo 'af' dat ik er alleen maar een tekst op kwak en dan klaar ben.
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Crafty Carmen
Berichten: 191
Lid geworden op: 26-02-2013 17:27

Bericht door Crafty Carmen » 10-03-2014 20:10

Elvy, wat een coole achtergrond!
Groetjes, Carmen


Voel je vrij om even langs m'n blogje te komen
http//carmens-creative-creations.blogspot.be/

frutselke
Berichten: 146
Lid geworden op: 03-06-2013 14:44

Bericht door frutselke » 16-03-2014 12:59

Ik ben donderdag en gisteren naar de Knotsgekke Kaarten- en Scrapdagen in Den Bosch geweest. Ik had gezien dat Happyscrappy er ook weer stond en daar heb ik laatst mijn gelli plate gekocht. Dus ik duimde dat ze de ronde plate ook bij zou hebben. En jawel!
Van mijn moeder mocht ik die alvast als verjaardagscadeau aanschaffen. Ben er echt helemaal blij mee. Dinsdag kan ik er lekker mee gaan experimenteren. Heb al hele leuke toepassingen gezien op het gelli blog.

Plaats reactie