Art Journaling in het Nederlands, een boek vol ideeën.

Weet je van het bestaan van een leuk boek op het gebied van MM, AJ of Fr SB? Plaats hier dan een boekbespreking. Foto van de voorkant zou fijn zijn.
Plaats reactie
Jenny de B
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-08-2014 18:37

Art Journaling in het Nederlands, een boek vol ideeën.

Bericht door Jenny de B » 02-10-2014 14:48

Mag ik jullie wijzen op mijn boek Art Journaling, de magie van tekenen, schrijven en plakken in een creatief journaal, dat half oktober uitkomt?
Het is te bestellen bij bol.com en bij uitgeverij Akasha. (Bij de uitgever betaal je geen verzendkosten.)
Het is een boek vol collage-, teken- en schrijfideeën met veel foto's van journaalpagina's om je te inspireren om ook eigen ideeënbronnen aan te boren.


Afbeelding
[/img]


Hieronder een beschrijving van wat je kunt verwachten.

• Eerst wordt verkend wat journaling is, waarom het zo heet, wat het kan bieden en waarin het zich van bijvoorbeeld scrappen onderscheidt. Er wordt duidelijk gemaakt dat Art Journaling geen regels kent, maar dat het een avontuurlijk zoektocht is naar persoonlijke stijl, aanpak en interessesfeer.

• Dan worden basismaterialen en hun gebruik besproken en er wordt ingegaan op nog wat andere mogelijke materialen. In dit middendeel wordt verteld hoe men zichzelf kan inspireren, waar inspiratie te vinden is en het belang van toeval als inspirerende factor. Met kleine oefeningen wordt voorzichtig begonnen en er worden mogelijkheden besproken om bladzijden vóór te bewerken zodat de ‘angst voor de witte pagina’ vermindert. Ook het belang van durven ‘mislukken’ komt op diverse plaatsen uitgebreid aan de orde.

• Dan volgt een hoofdstuk met een twintigtal uitgewerkte ideeën om journaalpagina’s te maken. De werkwijze wordt telkens uitgebreid beschreven. Maar het gaat er om dat lezers zelf weer durven vertrouwen op eigen creatief inzicht! Daarom wordt nadrukkelijk uitgenodigd die instructies op eigen manier te interpreteren en er vooral van af te wijken waar dat goed voelt. Om die reden staan bij elk idee ook telkens een aantal variaties en verdere suggesties.

• Om los te komen van de terreur van kant-en-klare materialen die op creativiteitsbeurzen voor veel geld worden aangeboden (en die m.i. ware creativiteitskillers zijn), is een heel hoofdstuk gewijd aan de creatieve mogelijkheden van de eigen oud-papierbak, met name krantenpapier.

• Tot slot een aantal hoofdstukjes over het zelf maken van teksten. Speelse ‘recepten’ om originele eigen schrijfsels te maken, uitdagingen om met taal te experimenteren, aandacht voor het vormgeven van tekst en een speciaal hoofdstuk met biografische schrijfideeën en manieren om die mooi vorm te geven.

Ik doe niet graag aan zelf-promotie, maar ik ben erg trots op het boek en denk dat het voor andere creatieve figuren (en dat zijn jullie natuurlijk allemaal) ook interessant kan zijn.
Creating is magic

AnnekePP
Site Admin
Berichten: 3764
Lid geworden op: 17-07-2011 15:32

Bericht door AnnekePP » 04-10-2014 19:33

Leuk Jenny!!!
Klinkt goed!
KOMT TIJD, KOMT SCRAP!!!
Mijn Blog
Mijn Startpagina
Afbeelding

maja
Berichten: 654
Lid geworden op: 05-09-2011 22:06

Bericht door maja » 14-10-2014 08:16

De kaft ziet er al geweldig uit! hmmm, interessant...........

Afke
Berichten: 284
Lid geworden op: 24-06-2012 19:34

Bericht door Afke » 25-10-2014 11:05

Het klinkt super, Jenny. Ik ben erg benieuwd. Zal het op mijn verlanglijstje zetten.
creatieve groeten, Afke

Tjad
Berichten: 118
Lid geworden op: 14-01-2013 20:15

Bericht door Tjad » 03-11-2014 11:43

yess ik heb hem,, heel mooi en ben er super blij mee een echte aanrader
groetjes Tjad

Mazina
Berichten: 2100
Lid geworden op: 31-05-2012 08:19

Bericht door Mazina » 03-11-2014 16:46

Thanks, Tjad!
groeten van Mazina

Mazina
Berichten: 2100
Lid geworden op: 31-05-2012 08:19

Bericht door Mazina » 09-11-2014 08:50

Hebbes!! :lol:
groeten van Mazina

Plaats reactie