vraag over aquamarkers van letraset

Welke materialen heb je nodig?
winglessdreamer
Berichten: 330
Lid geworden op: 15-09-2011 09:54

vraag over aquamarkers van letraset

Bericht door winglessdreamer » 15-09-2011 16:22

Een tijdje geleden hadden ze in de boekenvoordeel de aquamarkers van letraset in de aanbieding, dus ik moest ze kopen ;). Maar het lukt me niet goed om er fatsoenlijk mee te werken.

Ik heb zowel met de blenders als gewone penselen met water al geprobeerd, maar wat ik ook doe mijn papier gaat stuk. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar er komen 'korreltjes' papier los en dat is de bedoeling niet.

Het enige wat een beetje hielp is glad papier gebruiken (glad karton, ik gebruikte glad karton dat tussen een nieuw paar panty's zat :p), maar dan zie je wel makkelijker strepen.

Gebruiken jullie aquamarkers? Iemand die tips heeft over hoe ik ze het best kan gebruiken?

Alvast bedankt :)

ellie
Berichten: 1017
Lid geworden op: 18-07-2011 21:19

Bericht door ellie » 15-09-2011 16:47

je moet daar aquarel papier voor gebruiken. Omdat je het papier nat maakt. Het wil ook wel eens helpen om je kwastje met een keukenrol iets droger te maken, en ook niet te veel met je kwast over de zelfde plek.

Maar aquarel papier is beter!
Groetjes Ellie

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 15-09-2011 18:47

ellie schreef:je moet daar aquarel papier voor gebruiken. Omdat je het papier nat maakt. Het wil ook wel eens helpen om je kwastje met een keukenrol iets droger te maken, en ook niet te veel met je kwast over de zelfde plek.

Maar aquarel papier is beter!
Ik vermoed dat jij in de war bent met waterpenselen Ellie. Dat is wat anders dan aquamarkers!
Ik kan je helaas niet helpen want ik gebruik ze niet. Volgens mij is het wel hetzelfde idee als met copic markers, dat ze het beste werken op DCP papier (en dat is vrij glad papier)
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Margot
Berichten: 566
Lid geworden op: 18-07-2011 21:41

Bericht door Margot » 15-09-2011 19:09

Je zou het op aquarelpapier moeten kunnen gebruiken, maar ik vond zelf de punten van de stiften te hard. Deze maken het zachte papier inderdaad kapot. Zodra je het dan met water gaat verwerken, zie je inderdaad het papier kapot gaan.

Heb helaas geen oplossing voor je. Ik heb mijn stiften verkocht.

Mariska
Berichten: 457
Lid geworden op: 20-07-2011 19:01

Bericht door Mariska » 15-09-2011 20:08

ik heb ze ook gekocht en kan er ook niet mee overweg
ik gebruik ze nog wel eens in mijn AJ maar dan als gewone stift, dus ik blend niets
want inderdaad ook ik heb last van korrels, zelfs op aquarel papier
Groetjes Mariska

winglessdreamer
Berichten: 330
Lid geworden op: 15-09-2011 09:54

Bericht door winglessdreamer » 15-09-2011 20:26

O, jammer dat te horen. Maar goed, dan ligt het toch al niet aan mijn 'techniek'. Misschien probeer ik wel eens met DCP papier (had hier nog nooit van gehoord, maar google kent het blijkbaar wel), en als dat niet lukt aquarelpapier. 't Leek me dat DCP goedkoper is dan aquarelpapier, maar moet sowieso uitzoeken of ik het hier ergens in de buurt kan vinden. Ik was sowieso niet van plan om er superveel geld aan uit te geven. Wel jammer dat het blijkbaar een product is dat wat tegenvalt :(. Mocht iemand toch nog een geniale oplossing weten, geef dan maar een gil.

Voor wie de aquamarkers niet kent, ze zien er zo uit:

Afbeelding


Oja, wat ik me nog afvroeg, voor zover ik er zicht op heb "doen" watercolour potloden en inktense zowat hetzelfde qua effect, heb je daarbij ook die korreltjes of nood aan speciaal papier? Misschien schaf ik op termijn zoiets aan...

Elvy
Berichten: 933
Lid geworden op: 19-07-2011 10:53

Bericht door Elvy » 15-09-2011 21:45

Dcp staat voor digital color printing. een pak papier kost bij de kantoorboekhandel rond de tien euro. ik gebruik het zelf vrij vaak voor het stempelen of als basis voor een aj pagina. als je wil kan ik wel een paar A4 naar je opsturen dan kun je kijken of het iets is.
Je moet je niet laten storen door wie niet in je gelooft

http://elvy-tales.blogspot.com/

Alda
Berichten: 968
Lid geworden op: 21-07-2011 09:01

Bericht door Alda » 15-09-2011 22:03

Elvy schreef:Dcp staat voor digital color printing. een pak papier kost bij de kantoorboekhandel rond de tien euro. ik gebruik het zelf vrij vaak voor het stempelen of als basis voor een aj pagina. als je wil kan ik wel een paar A4 naar je opsturen dan kun je kijken of het iets is.
Zo heb ik ook weer wat geleerd, thanks voor de tip Elvy.

En ik heb dezelfde markers maar gebruik ze niet meer met water, rotdingen eigelijk, wrs daarom in de aanbieding. Ik gebruik ze als gewone stiften.

winglessdreamer
Berichten: 330
Lid geworden op: 15-09-2011 09:54

Bericht door winglessdreamer » 16-09-2011 00:01

Elvy schreef:Dcp staat voor digital color printing. een pak papier kost bij de kantoorboekhandel rond de tien euro. ik gebruik het zelf vrij vaak voor het stempelen of als basis voor een aj pagina. als je wil kan ik wel een paar A4 naar je opsturen dan kun je kijken of het iets is.
Dat zou leuk zijn, dan hoef ik niet meteen een hele pak te kopen, want als het dan ook niet helpt is het ook een beetje triest. Met een a5 velletje zou ik al heel blij zijn, dat is genoeg om eventjes uit te testen :). Wil je er iets voor in de plaats?
Alda schreef:En ik heb dezelfde markers maar gebruik ze niet meer met water, rotdingen eigelijk, wrs daarom in de aanbieding. Ik gebruik ze als gewone stiften.
Ik had ze speciaal nog gegoogled voor ik ze kocht, en echt, die website beloofde zoooo veel goeds! Maarja, het was dan ook de website van het merk zelf...

Tessa
Berichten: 1249
Lid geworden op: 21-07-2011 22:40

Bericht door Tessa » 16-09-2011 08:36

ze zijn ook overal in de aanbieding op moment, en heb er al meerdere malen naar staan kijken... niet doen dus :wink:

't zijn toch een soort goedkopere versie van Copics, of toch niet helemaal (helemaal niet?)

Plaats reactie